WNIOSKI W SPRAWACH UMORZEŃ, ODROCZEŃ, RAT PODATKÓW I OPŁAT LOKALNYCH BW III
WNIOSKI W SPRAWACH UMORZEŃ, ODROCZEŃ, RAT
PODATKÓW I OPŁAT LOKALNYCH
I. WYMAGANE DOKUMENTY
1. W zależności od ulgi z jakiej chce skorzystać podatnik, składa się:
- Wniosek o umorzenie - BW 1 ;
- Wniosek o odroczenie terminu płatności - BW 2 ;
- Wniosek o rozłożenie na raty BW 3 .
2. Załączniki:
a) Dla osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej:
- Wypełniony druk „Postępowanie podatkowe przed wydaniem decyzji";
- Inne - na żądanie organu podatkowego w trakcie prowadzonego postepowania.
b) Dla osób prawnych i osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą:
- Sprawozdanie finansowe za ostatni okres sprawozdawczy;
- Bilans jednostki;
- Zaświadczenia lub oświadczenie o uzyskanej pomocy publicznej przyznanej w ciągu roku, w
którym ubiega się o pomoc oraz w dwóch poprzedzających go latach, albo oświadczenie o
nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie,
- Jeżeli udzielona ulga będzie stanowić pomoc de minimis - informacje niezbędne do
udzielenia takiej pomocy, na formularzu określonym w załączniku do rozporządzenia Rady
Ministrów z dnia 29 marca 2010 roku w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez
podmiot ubiegający się o pomoc de minimis, dotyczące:
1) podatnika i prowadzonej przez niego działalności gospodarczej,
2) pomocy otrzymanej w odniesieniu do tych samych kosztów kwalifikujących się do objęcia
pomocą, na pokrycie których ma być przeznaczona pomoc de minimis,
II. SPOSÓB DOSTARCZANIA DOKUMENTÓW
- Osobiście;
- Za pośrednictwem operatora pocztowego;
- Poprzez elektroniczną skrzynkę podawczą Urzędu Miasta Kościana.
III. TERMINY I SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
- 30 dni
- W przypadkach uzasadnionych może być wydłużony o okresy wynikające z przepisów prawa
podatkowego, przewidzianych dla dokonania określonych czynności wynikających z ustawy
Ordynacja podatkowa.
IV. OPŁATY
Brak
V. TRYB ODWOŁAWCZY
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Lesznie za pośrednictwem organu, który wydał decyzję. Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie
VI. PODSTAWA PRAWNA
Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa;
Ustawa z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu egzekucyjnym w sprawach dotyczących pomocy publicznej.
VII. UWAGI
W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia.
VIII. JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA
Biuro Podatków i Windykacji
IX. PRACOWNICY UDZIELAJĄCY INFORMACJI W SPRAWIE
Anna Biczysko - inspektor ds. windykacji;
Hanna Brylska - inspektor ds. wymiaru podatków.
WNIOSKI W SPRAWACH UMORZEŃ, ODROCZEŃ, RAT
PODATKÓW I OPŁAT LOKALNYCH
I. WYMAGANE DOKUMENTY
1. W zależności od ulgi z jakiej chce skorzystać podatnik, składa się:
- Wniosek o umorzenie - BW 1 ;
- Wniosek o odroczenie terminu płatności - BW 2 ;
- Wniosek o rozłożenie na raty BW 3 .
2. Załączniki:
a) Dla osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej:
- Wypełniony druk „Postępowanie podatkowe przed wydaniem decyzji";
- Inne - na żądanie organu podatkowego w trakcie prowadzonego postepowania.
b) Dla osób prawnych i osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą:
- Sprawozdanie finansowe za ostatni okres sprawozdawczy;
- Bilans jednostki;
- Zaświadczenia lub oświadczenie o uzyskanej pomocy publicznej przyznanej w ciągu roku, w
którym ubiega się o pomoc oraz w dwóch poprzedzających go latach, albo oświadczenie o
nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie,
- Jeżeli udzielona ulga będzie stanowić pomoc de minimis - informacje niezbędne do
udzielenia takiej pomocy, na formularzu określonym w załączniku do rozporządzenia Rady
Ministrów z dnia 29 marca 2010 roku w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez
podmiot ubiegający się o pomoc de minimis, dotyczące:
1) podatnika i prowadzonej przez niego działalności gospodarczej,
2) pomocy otrzymanej w odniesieniu do tych samych kosztów kwalifikujących się do objęcia
pomocą, na pokrycie których ma być przeznaczona pomoc de minimis,
II. SPOSÓB DOSTARCZANIA DOKUMENTÓW
- Osobiście;
- Za pośrednictwem operatora pocztowego;
- Poprzez elektroniczną skrzynkę podawczą Urzędu Miasta Kościana.
III. TERMINY I SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
- 30 dni
- W przypadkach uzasadnionych może być wydłużony o okresy wynikające z przepisów prawa
podatkowego, przewidzianych dla dokonania określonych czynności wynikających z ustawy
Ordynacja podatkowa.
IV. OPŁATY
Brak
V. TRYB ODWOŁAWCZY
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Lesznie za pośrednictwem organu, który wydał decyzję. Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie
VI. PODSTAWA PRAWNA
Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa;
Ustawa z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu egzekucyjnym w sprawach dotyczących pomocy publicznej.
VII. UWAGI
W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia.
VIII. JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA
Biuro Podatków i Windykacji
IX. PRACOWNICY UDZIELAJĄCY INFORMACJI W SPRAWIE
Anna Biczysko - inspektor ds. windykacji;
Hanna Brylska - inspektor ds. wymiaru podatków.